آخرین اخبار
کد مطلب: 125694
طي سه ماهه اخير صورت گرفت
معدوم‌سازي بيش از ۳۲ تن فرآورده خام دامي در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1397/04/31 09:22:44
نمایش : 1430
مديرکل دامپزشکي چهارمحال و بختياري گفت: در ۳ ماهه نخست سال جاري بيش از ۳۲ تن فرآورده خام دامي غير بهداشتي در استان ضبط و معدوم‌سازي شد.
به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از روابط عمومي اداره‌کل دامپزشکي چهارمحال و بختياري، حسينعلي سلطاني گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاري 32 تن و 190 کيلوگرم انواع فرآوده خام دامي در استان کشف و با هماهنگي مقامات قضايي حکم معدوم‌سازي آن‌ها صادر شد.

مديرکل دامپزشکي چهارمحال و بختياري افزود: از مجموع مقادير معدوم شده حدود 11 تن و 289 کيلوگرم آن مربوط به انواع گوشت دام سنگين، دام سبک، طيور، ساير ماکيان و آبزيان و 20 تن و 901 کيلوگرم ديگر نيز آلايش‌هاي غيربهداشتي دامي بوده است.

وي اضافه کرد: بيشترين ميزان معدوم‌سازي در اين سه ماهه مربوط به شهرستان لردگان با حدود 17 تن بوده است.

سلطاني، با اشاره به وجود 9 کشتارگاه دام در استان، ادامه داد: از اين مجموع يک کشتارگاه صنعتي در منطقه جونقان و 8 کشتارگاه سنتي ديگر در شهرستان‌هاي بن، بروجن، لردگان و شهرکرد فعال هستند.

مديرکل دامپزشکي چهارمحال و بختياري گفت: در سطح استان سه کشتارگاه طيور فعال است که بازرسان دامپزشکي بر آن‌ها نظارت مي‌کنند.

وي از مردم خواست؛ فرآورده‌هاي خام دامي را از مراکز مجاز و مورد تأييد دامپزشکي تهيه کنند و در صورت مشاهده موارد غير بهداشتي، هرگونه تخلف را به شبکه دامپزشکي شهرستان‌ها يا از طريق شماره 1512 اطلاع‌رساني کنند.

انتهاي پيام//م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس